Friday 24 July 2015

Selamat Hari raya Aidilfitri

Assalamualaikum..

Sekejap jer dah Syawal ke 8. Jalan raya pun dah kembali padat.
Raya EA sama jer macam tahun-tahun sebelumnya, tahun nie beraya di KL. Raya dekat KL nie excitement dia takdelah macam orang-orang yang beraya di kampung tu... semangat dorang sure lain macam masa menyambut raya tu kan.

Malam raya kami disajikan dengan letupan bunga api... warna warni memancar ke dinding rumah kami. EA ingatkan bila ada GST nie, bunga api pun tak berbunyi rupanya sangkaan EA meleset sama sekali tehee.

oh yea, tahun nie yang lain raya EA ialah bila EA kipnap ibu dan ayah balik ke Bangi. Malam raya pertama dah balik Bangi, Nuar dan Abang pun ikut sekali. So kali nie kerja EA sepanjang raya masak dan masak dan masak, buruk lantak family EA nie!!.

Raya kedua Ateh sekeluarga pula datang beraya ke Bangi, biasanya mereka beraya di Setapak tapi memandangkan ibu dan ayah ada di Bangi, maka destinasi raya mereka juga turut ke Bangi... masak lagi!!!... Family Ateh yang datang hampir sepuluh orang, dengan rumah EA yang sekangkang kera tu, haruslah EA bersilat masak sorang-sorang dekat dapur tu. Nasib baik ada ayah tolong-tolong buatkan air. Malam tu ooi pulak datang Bangi, jadi raya tahun nie rumah EA di Bangi agak meriah dan padat hew hew.

Raya ketiga ayah dan ibu nak balik Setapak dah, malam tu terus rasa boring duduk umah sorang-sorang. Sue pulak belum balik dari kampung, Yong pulak keje shift malam. sendu jer malam tu haishhh.

Raya keempat, Sue dah pun balik Bangi pagi tu dan belah petangnya kami mendapat jemputan beraya ke Puchong. Sampai Puchong, makan-makan.. borak-borak.. perut pun dah kembung kekenyangan, jalan pun dah tak larat tehee.... 

Ehh esok pun kami dapat jemputan beraya ke Puncak Alam, kali nie beraya dengan team Langkawi, lokasi kali nie umah Giah, first time kami nak ke sana semenjak Giah berpindah. EA plan nak bawak Puding Caramel la, boleh buat pencuci mulut sambil-sambil borak esok. barulah manis dan padu jer isi perbulan kami esok nie tehee... Harap-harap Timah pun dapat join esok, lama sangat dah tak jumpa dia. 

Raya EA memang agak boring. Raya korang cemana?

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir Batin
Manalah tau kalau-kalau korang tersentap dalam diam

No comments:

Post a Comment